Up-to-date !

Nieuwsbrief

Als u graag op de hoogte bent van het reilen en zeilen in ons rustoord, lees dan zeker eens onze nieuwsbrief. Wenst u hem graag maandelijks in uw mailbox te ontvangen, dan kan dit door een mailtje te sturen naar Jessica.

Lid van Veziss

Vzw's Engageren Zich In een Strategisch Samenwerkingsverband. Wetenschap aan het woord: "Organisaties die overleven of zelfs floreren in deze eeuw van samenwerking zijn precies diegene die kiezen voor een strategie van samenwerking met anderen". (Vrij naar Agranoff 2007 en Daft 2013).

FAQ

Kan ik mijn persoonlijke kledij laten wassen door het WZC ?

Ja, mits betaling zal uw kledij door een externe wasserij (Malysse-Sterima) gewassen en gestreken worden. U kan er uiteraard ook voor kiezen om zelf in te staan voor de was van uw persoonlijke kledij.

Is er digitale TV aanwezig in uw WZC ?

Ja, elke kamer beschikt over distributie met digitale TV van Telenet. Om hiervan gebruik te kunnen maken dient u zich te wenden tot Geert Ballegeer. Indien uw TV-toestel hiervoor compatibel is zal hij de nodige aansluitingen doen.

Moet ik mijn maaltijd betalen indien ik niet blijf eten in het WZC ?

Indien u buitenshuis gaat eten dan wordt er een korting gegeven voor de niet-genuttigde maaltijd. U dient uw afwezigheid wel drie dagen op voorhand door te geven aan één van onze receptionisten.

Is er een lange wachtlijst ?

Met een steeds ouder wordende bevolking spreekt het voor zich dat er veel kandidaten zijn om in een WZC opgenomen te worden. Naar gelang de hulpbehoevendheid die vastgesteld wordt aan de hand van een Katz-schaal proberen wij iedereen zo snel mogelijk een plaatsje te geven in ons WZC.

Mag ik mijn kamer zelf inrichten ?

Uiteraard mag u van uw kamer 'uw thuis' maken. Eigen meubelen, kaders en andere decoratie mogen hiervoor gebruikt worden indien er rekening gehouden wordt met de technische afspraken die u maakt met onze klusjesman.

Welke aanvullende kosten kunnen aangerekend worden voor levering van diensten of goederen aangeboden door het WZC ?

Persoonlijke was, dokterskosten, aankoop winkel, medicatie, cafetaria, pedicure, manicure, telefoon, kapster, kinesitherapie, speciaal toiletgerief, administratie, niet in de gewone maaltijden begrepen voeding en drank en speciale voeding.

Mag ik mijn eigen huisarts behouden ?

Elke bewoner is vrij om te kiezen wie zijn huisarts is.                                                                                                                                                                                                                                                                        

Moet ik zelf voor mijn medicatie zorgen ?

Wij werken samen met een externe apotheek, MDD Pharma, die dagelijks de nodige medicatie levert.                                                                                                                                                                                                                                                                                        

Kan ik meedoen met de activiteiten ?

Iedere bewoner is welkom om mee te doen met de activiteiten die in ons huis worden aangeboden! Was je vroeger een kaarter ? Een biljarter ? Breide je graag ? Speelde je graag gezelschapsspelletjes ? Geef ons gerust door wat je vroeger graag deed en dan zal ons animatieteam daar rekening mee houden bij het plannen en uitwerken van hun activiteiten. En, wees gerust, onze activiteiten zijn niet verplicht !

Waar kan ik zien wat er allemaal te beleven valt in het WZC ?

Aan alle infoborden op de diensten hangen de grote activiteiten uit. Wijzigingen worden ook daar meegedeeld. Verder krijgt u ook info via het Jozefietje, ons maandelijks infoblaadje, dat op de kamer gelegd wordt op de eerste werkdag van de maand. Ons 'broadcast center' is onze nieuwste bron van informatie: een infokanaal dat op tv kan bekeken worden (zender 90). Helaas werkt dit enkel op nieuwe TV's, vandaar dat we in de gemeenschappelijke ruimtes tv's hebben voorzien waarop het broadcast center kan bekeken worden.

Kan ik kiné krijgen ?

Onze eigen kinesisten geven kiné aan bewoners met een RVT-statuut. Voor deze bewoners is de kiné inbegrepen in de ligdagprijs. Een voorschrift van de huisarts, waarop behandeling en frequentie vermeld staan, is hiervoor vereist. Om een RVT-statuut te verkrijgen dient u aan bepaalde voorwaarden te voldoen. Indien u daar meer info over wenst, kan u altijd langsgaan bij één van onze kinisitherapeuten.

Kan ik mijn telefoonnummer van thuis behouden ?

Indien u een telefoon op uw kamer wenst, gelieve dit dan door te geven aan onze receptie. Men zorgt er voor dat er een technieker langskomt die uw standaardaansluiting in orde brengt. Uitzonderlijke gevallen dient u zelf te regelen met het telecombedrijf. U dient zelf voor een toestel te zorgen, uw telefoonnummer kan u in de meeste gevallen behouden.

Wenst u zich in te schrijven op onze wachtlijst ?

Vul hier vrijblijvend uw aanvraag in

Vragen, ideeën, suggesties of opmerkingen ? Aarzel dan niet om ons te contacteren !